Waar een wil is, is een BVG
In hun ketenprogramma 2006 stellen de SUWI-ketenpartners dat wat hen betreft de klant centraal staat. In lijn hiermee werken zij momenteel aan een gemeenschappelijke klantbenadering, die ervan uitgaat dat lokale invulling van de dienstverlening het meest wenselijk is.
Onderzoeksdoel en vraagstelling
Welke factoren bevorderen en/of belemmeren de vorming van BVG-en en welke verklaringen zijn hiervoor te geven? Door inzicht te geven in de eventuele verklaringen kunnen handvaten worden geboden om de totstandkoming van een BVG te bevorderen.
Samenvatting en conclusie
In hun ketenprogramma 2006 stellen de SUWI-ketenpartners dat wat hen betreft de klant centraal staat. In lijn hiermee werken zij momenteel aan een gemeenschappelijke klantbenadering, die ervan uitgaat dat lokale invulling van de dienstverlening het meest wenselijk is. Het aanbieden van geïntegreerde dienstverlening aan de klant op één locatie, in een zogenaamd bedrijfsverzamelgebouw (BVG), wordt gezien als een belangrijk middel om te komen tot de gewenste samenwerking. De inspectie heeft in het najaar van 2005 onderzocht welke factoren van invloed zijn op de vorming van een BVG, met als doel om de ketenpartners handvatten te bieden om de BVG-vorming te bevorderen. Geconcludeerd wordt dat in veel plaatsen gemeenten, CWI en UWV meer zouden kunnen doen om samen onder één dak werkzoekenden van dienst te zijn. Het blijkt dat de onderlinge verhoudingen en de wil tot samenwerken van de lokale managers belangrijke factoren zijn tot het komen van één BVG. Bron: Bibliotheek SZW