Op weg naar integrale dienstverlening
De ketenpartners CWI, UWV en gemeenten zitten niet stil. De dienstverlening is op lokaal en centraal niveau volop in ontwikkeling.
Onderzoeksdoel en vraagstelling
Welke integrale dienstverlening streven ketenpartners na en wat is de stand van zaken van de ontwikkeling in de praktijk.
Samenvatting en conclusie
De ketenpartners CWI, UWV en gemeenten zitten niet stil. De dienstverlening is op lokaal en centraal niveau volop in ontwikkeling. De dienstverleningsvormen volgen elkaar snel op. Initiatieven zoals verwoord in het document ?Samen doen we het zo' en de ontwikkeling van het dienstverleningsconcept ?Toonkamer' dienen uiteindelijk te leiden tot integrale dienstverlening: dienstverlening waarbij de klant centraal staat en het onderscheid in drie organisaties voor de klant niet meer herkenbaar is. In deze studie staan de veranderingen centraal die zich voltrekken op het gebied van de dienstverlening door CWI, UWV en gemeenten en de betekenis daarvan voor de werkzoekenden. Als stip op de horizon staat voor 2009: één aanspreekpunt. Aan de basis daarvan staat het Digitaal Klantdossier (DKD), zodat duidelijk wordt dat ICT-ontwikkelingen randvoorwaardelijk zullen zijn. Als bijlage bij dit rapport is een Theoretisch kader gevoegd. Bron: Bibliotheek SZW