Zzp’ers en hun marktpositie
In deze studie staan twee onderzoeksvragen centraal.
Onderzoeksdoel en vraagstelling
In welke mate investeert de groeiende groep van zzp-ers in de eigen inzetbaarheid en scholing om zodoende hun werkgelegenheid te vergroten en hun kans op werkloosheid en arbeidsongeschiktheid te verkleinen? Op welke wijze kunnen zzp-ers door opdrachtgevers, bonden, beroepsverenigingen, branche- en sectororganisaties en overheid worden gestimuleerd en ondersteund om (meer) te investeren in hun eigen inzetbaarheid en scholing?
Samenvatting en conclusie
In deze studie staan twee onderzoeksvragen centraal. Hoe is de marktpositie van zzp’ers te kenschetsen en in welke mate investeert de groeiende groep van zzp’ers in de eigen inzetbaarheid en scholing om zodoende hun werkzekerheid te vergroten en hun kans op werkloosheid of arbeidsongeschiktheid te verkleinen? Op welke wijze kunnen zzp’ers hierin worden gestimuleerd en ondersteund door opdrachtgevers, bonden, beroepsverenigingen, branche- en sectororganisaties, opleidingsinstituten en de overheid?