Divosa-monitor 2010, deel 3
In het derde deel van de Divosa-monitor 2010 staat de klantmanager bij de sociale dienst centraal. De vraag rijst of men bij klantmanagers wel van een echt vak kan spreken. Zo ja, hoe staan die gemeentelijke klantmanagers dan in hun werk? En om wat voor mensen gaat het?
Samenvatting en conclusie
In het derde deel van de Divosa-monitor 2010 staat de klantmanager bij de sociale dienst centraal. De vraag rijst of men bij klantmanagers wel van een echt vak kan spreken. Zo ja, hoe staan die gemeentelijke klantmanagers dan in hun werk? En om wat voor mensen gaat het? Duidelijk is dat klantmanagers de komende jaren een belangrijke rol gaan spelen. Sociale diensten moeten meer mensen helpen met minder geld. Dit vraagt een effectieve inzet van middelen en creativiteit in de begeleiding van klanten. Het vakmanschap van klantmanagers wordt dus ook steeds belangrijker. Het adagium "elke dag leren" moet daarom in de haarvaten van elke sociale dienst doordringen. Ruim zeshonderd klantmanagers hebben hun medewerking aan dit onderzoek verleend. Bron: Bibliotheek SZW