De werktoekomst van VSO cluster-4 leerlingen
Dit subsidierapport biedt inzicht in de wijze waarop cluster 4-scholen bevorderen dat hun leerlingen werk verkrijgen en verrichten, en hoe zij dat kunnen verbeteren.
Samenvatting en conclusie
Dit subsidierapport biedt inzicht in de wijze waarop cluster 4-scholen bevorderen dat hun leerlingen werk verkrijgen en verrichten, en hoe zij dat kunnen verbeteren. De resultaten laten zien dat cluster 4-scholen meer gericht zijn op doorstroom van leerlingen naar vervolgonderwijs en de ontwikkeling van leerlingen dan op uitstroom naar werk. De zorg over de toekomst van cluster 4-leerlingen is niet alleen een zorg van het onderwijs. Meerdere organisaties zouden onderling moeten afstemmen hoe zij deze jongeren gezamenlijk naar een goede toekomst kunnen begeleiden. UWV en gemeenten zijn belangrijke organisaties in de fase van overgang van school naar werk. Dit subsidieonderzoek (looptijd: 2007-2009) komt voort uit de subsidieronde 2007. Het is is uitgevoerd door Vilans, met subsidie van UWV. Bron: UWV