Dienstverlening onder druk

Ordeverstoring, normoverschrijdend gedrag en agressie. Zulk gedrag hoort niet thuis op het Werkplein. Op twee Werkpleinen (Rotterdam en Zeist) is daarom het project 'Dienstverlening onder druk' uitgevoerd, waarbij een nieuwe, integrale aanpak van dergelijk wangedrag is getoetst.

Samenvatting en conclusie

Ordeverstoring, normoverschrijdend gedrag en agressie. Zulk gedrag hoort niet thuis op het Werkplein. Op twee Werkpleinen (Rotterdam en Zeist) is daarom het project 'Dienstverlening onder druk' uitgevoerd, waarbij een nieuwe, integrale aanpak van dergelijk wangedrag is getoetst. En met succes, want het aantal incidenten is in een jaar gedaald met 36 procent. En de incidenten die zich toch nog voordeden, waren minder ernstig. De aanpak van het project wordt uitgelegd in dit boekje. Kort samengevat komt het neer op een heldere taakverdeling tussen beveiliging en medewerkers.